Möödunud nädalal võõrustas Kehtna Kutsehariduskeskus nelja välisriigi õpetajaid ja õpilasi. Külalised olid Eestis Erasmus+ projekti „Skills for life“ raames, mis keskendus õpilaste pehmete oskuste arendamisele.
Kolm aastat tagasi olid kuue riigi, kuue kutsekooli õpetajad ühise mure ees: meie õpilastel puuduvad paljuski eluks vajalikud pehmed oskused nagu näiteks meeskonnatöö, loovus, aja planeerimise võimekus, esinemisoskus jpm, kokku toodi välja üle kümne erineva oskuse. Eesti, Itaalia, Põhja-Makedoonia, Austria, Türgi ja Poola kutsekoolide inimesed panid pead kokku ja töötasid välja projekti, mis sai kandma nime „Skills for life“. Eesmärgiks võeti arendada õpilaste erinevaid pehmeid oskuseid, mis toetaksid ja aitaksid neid ette valmistada eesootavaks töömaailmaks. Kolme aasta vältel toimusid igas riigis, igas koolis töötoad erinevate pehmete oskuste arendamiseks. Selleks kasutati mitmesuguseid meetodeid: arutelu, väitlus, rollimäng, ajurünnak, mängud jpm. Lisaks koolisisestele tegevustele toimus igas riigis ühel korral õppereis, kus said kokku kõikide projektipartnerite õpetajad ja õpilased, et siis ühiselt tegevusi ellu viia. Erinevate COVID piirangute tõttu lahkus projektist poole pealt Austria, kuid õpiränded võtsid aset kõikides teistes riikides.
Maikuuga saab projekt lõpu, viimane kohtumine võttiski aset Eestis ja Kehtnas. Kohale oli tulnud üle kolmekümne väliskülalise. Töötubade teemadeks juhtimine ja meeskonnatöö. Nelja sisutiheda päeva jooksul said koostööpartnerid külastada mitmeid paiku. Esimesel päeval väisati Tallinnas Lennusadamat pärast mida tuli noortel meeskonnana Tallinna vanalinnas orienteeruda. Teine projektipäev möödus Tartus, Ahhaa keskuses ja Tagurpidi Majas, kus tuli samuti meeskonnana ülesandeid lahendada. Neljapäeva veetsid külalised Kehtnas, kus nad tutvusid Kehtna Kutsehariduskeskusega ning kohaliku ettevõtte Kehtna Mõisa OÜ-ga. Õpirände viimase päeva hommikul võeti ette matk Mukri rabasse ja Tallinna Teletorni. Tagasiside külalistelt oli igati positiivne: imestati, kui roheline on meie riik ka linnapoolsetel aladel ja kui head on meie õppimis- ja õpetamistingimused.